Tuesday, April 14, 2009

AL FATIHAH.....



AL FATIHAH khusus buat akh Ahmad Syukri Abd Kadir @ Bayyi yang telah kembali ke rahmatullah pada 13 APRIL 2009 @ Isnin... Semoga roh Allahyarham dicucuri rahmat... Amin....
Mengimbau kenangan bersama Allahyarham.. Beliau merupakan NAQIB usrahku di semester pertama aku melangkah kaki ke kampus UIAM Gombak... Beliau yang ku kenali sejak di Pusat Matrikulasi UIAM lagi merupakan seorang yang begitu tenang melayan karenah 'adik-adik junior' yang baru menjejakkan kaki ke alam kampus. Sifat sabar, mudah tersenyum dan pemurah memang tidak dapat dinafikan lagi khususnya di kalangan Abnaul Harakah di UIAM... Kereta Kenari miliknya sudah menjadi harta wakaf untuk menggerakkan kerja-kerja jemaah... Sikap tenangnya amat aku kagumi khususnya semasa beliau menjadi pengemudi Tarbiyyah tahun 05/06 bersama akh syaari.. Kenangan yang tidak dilupakan setahun lalu iaitu semester 2, 07/08 di mana beliau bersama-sama denganku mengikuti kelas Intro to Sociology... Beliau ditemani rakan karibnya, Akh Hanafi yang sentiasa berada di sisinya..Melihat dirinya yang kian hari kian uzur, terpaksa menggagahkan kaki ke kelas menyebabkan aku insaf seketika, orang yang sakit masih tetap bersemangat ke kuliah walhal orang yang sihat selalu memberi 1001 alasan....
Walaupun aku hanya sempat bertemu dengan beliau untuk kali terakhir setahun lalu ketika beliau dirawat di HKL, tetapi aku yakin semangat perjuangan untuk menegakkan kalimah ALLAH tidak pernah lentur dalam dirinya... Semoga ketabahan beliau mengharungi liku-liku hidup menjadi contoh inspirasi kita terutama yang mengenali diri beliau...
AL FATIHAH.....

No comments: